Hem

SDLAirport

Knapp för att fälla ut menyn Knapp för att fälla ut sök
In English

Nu får passagerarna på Sundsvall Timrå Airport ökad service på parkeringen.

21 februari 2017

Varje år inträffar några stölder och parkeringsskador på fordon som parkerat vid Sundsvall Timrå Airport. De drabbade har fått en extra kostnad som många gånger ger ett tråkigt avslut på en annars trevlig resa. Från och med nu skall kostnaden inte drabba resenären.

Stöld av extraljus, inbrott och påbackningar skapar merkostnader för den drabbade oavsett om man parkerar i stan, på flygplatsen eller på andra parkeringsplatser. -Vi har fått återkoppling från passagerare som blivit drabbade och ville göra någoting åt problemet, säger Sara Rylander, marknadsansvarig på flygplatsen. Lösningen blev en försäkring som ingår i parkeringsavgiften för våra resenärer berättar hon.


I samband med den årliga prisjusteringen så valde flygplatsen att låta denna försäkring ingå i priset som en utökad service. -Vi är mycket stolt över att vara en bland de första flygplatserna i Sverige med denna service till våra passagerare, säger Frank Olofsson, vd för flygplatsen.



Vad krävs då för att kunna utnyttja försäkringen? Man behöver ha en flygbiljett och en parkeringsbiljett/kontoutdrag som är giltig under den tid som man reste. Ifall man kan uppvisa detta för försäkringbolaget omfattas man av försäkringen och självrisken regleras mellan resenären och försäkringsbolaget.


För mer information:

Sara Rylander, marknadsansvarig

Mail: sara.rylander@sdlairport.se

Mobil: 073-4411463

Frank Olofsson, vd

Mail: frank.olofsson@sdlairport.se

Mobil: 0721-709502

21 februari 2017




Kontakt

Frank Olofsson

Flygplatschef

Telefon: 072-17 09 502

Visa månad