Stöld av extraljus, inbrott och påbackningar skapar merkostnader för den drabbade oavsett om man parkerar i stan, på flygplatsen eller på andra parkeringsplatser. -Vi har fått återkoppling från passagerare som blivit drabbade och ville göra någoting åt problemet, säger Sara Rylander, marknadsansvarig på flygplatsen. Lösningen blev en försäkring som ingår i parkeringsavgiften för våra resenärer berättar hon.
I samband med den årliga prisjusteringen så valde flygplatsen att låta denna försäkring ingå i priset som en utökad service. -Vi är mycket stolt över att vara en bland de första flygplatserna i Sverige med denna service till våra passagerare, säger Frank Olofsson, vd för flygplatsen.
Vad krävs då för att kunna utnyttja försäkringen? Man behöver ha en flygbiljett och en parkeringsbiljett/kontoutdrag som är giltig under den tid som man reste. Ifall man kan uppvisa detta för försäkringbolaget omfattas man av försäkringen och självrisken regleras mellan resenären och försäkringsbolaget.
För mer information:
Sara Rylander, marknadsansvarig
Mail: sara.rylander@sdlairport.se
Mobil: 073-4411463
Frank Olofsson, vd
Mail: frank.olofsson@sdlairport.se
Mobil: 0721-709502
info@sdlairport.se
060-658 39 00